ОФІЦІЙНИЙ САЙТ РАЙОННОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ
 
Головна Пошук e-mail

el_zvern.png
grafik-priyomiv.jpg
 
grom_obgovor_2016.jpg
  statut_21042017215.jpg
pereimenuv.png
partnerski_proektu.png
banner17067.jpg
2d4c64573e448af2cecbc17abba85ef7_1434053164_medium.png
obgovorennja.jpg
vidkr_urjad.png
shvydka_jur_dopomoga.png
museum_.gif
ban_osbb2210.jpg
derjava.jpg

Погода
Погода у Києві

вологість:

тиск:

вітер:

karta1.jpg

Лічильник відвідувань

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterСьогодні1230
mod_vvisit_counterВчора4340
mod_vvisit_counterНа цьому тижні19408
mod_vvisit_counterЗа місяць93605
mod_vvisit_counterЗа весь час6176585
Відновимо велотрек до Дня міста Надрукувати Надіслати електронною поштою
22.05.2017
56b9b2326ffb0.jpg
468278e-velo1.jpg

Історичний екскурс
 
Київський велотрек — спортивна споруда в Києві. Перший «циклодром» був побудований в Києві в 1899 році, другий у 1913 році. У 2009 році один з найстаріших велотреків Європи був зруйнований за згодою міської влади в зв'язку з будівництвом житлового будинку з паркінгом.
Конструкція треку
  • довжина велосипедної доріжки — 286 м.
  • ширина на віражах — 8 м.
  • кут максимального нахилу — 38°
  • поперечний кут по прямій — 11°
  • довжина перехідної кривої — 21,5 м.
  • постійний радіус віражу — 21,7 м.
  • допустима швидкість — 73,58 км/год.
  • місткість трибун — 2 000 глядачів.
Перший київський велотрек «циклодром», розташовувався за адресою Бібіковський бульвар, № 77. На циклодромі 23 травня 1899 відбулися перші велосипедні гонки, які були організовані Київським товариством велосипедистів.
Другий київський велотрек з ініціативи киянина Івана Пилиповича Біленко був побудований в 1913 році і розташовувався у дворі між вулицями Богдана Хмельницького та В'ячеслава Липинського.
Велотрек побудували на місці Афанасіївського яру, який засипали в кінці XIX століття. Джерельні, дощові і талі води впадали цим яром в долину річки Либідь. У центральній частині засипаного яру, в заплаві річки Либідь і був побудований велотрек.
Киянин Іван Пилипович Біленко, звернувся в травні 1912 року в Губернське правління за дозволом на будівництво велосипедного треку та дерев'яного павільйону по вулиці Фундуклеївській, 58:
«Честь имею просить Губернское правление выдать мне разрешение на постройку велосипедного трека и при нем деревянного павильона в усадьбе № 58 по Фундуклеевской улице».
Дозвіл було отримано і від міського архітектора Олександра Кривошеєва і віце-губернатора. Резолюція свідчила:
«…разрешено И. Ф. Биленку устроить по представленному проекту, в г. Киеве, в усадьбе под № 58, по Фундуклеевской улице велосипедный трек с деревянным навесом, но с тем:
1) чтобы были устроены 2 пожарные крана;
2) чтобы провода электрического освещения были в медных трубках…;
3) чтобы по устройству трека и павильона было бы заявлено строительному отделению».
Святкове відкриття відбулося в 1913 році та було присвячено 300-річчю Дому Романових.
Був організований прокат та ремонт велосипедів, мотоциклів та автомобілів. При треку розташовувався літній театр «Полярна зірка» з оркестром. Велотрек належав спортивному товариству «Авангард».
У 1939 році був проведений перший ремонт. Проектне завдання мало зауваження:
«…а) ограду и вход на велотрек со стороны ул. Ленина считать необходимым решить капитально;
б) трибуны оставить на восточной стороне, как предложено проектом, учитывая наличие готового места на откосе и невозможность прирезки территории за счет парка;
в) при дальнейшей разработке проекта особое внимание уделить проверке видимости на этих трибунах. Расположение приподнястей линии создает смены „места“ видимости, в особенности, на наиболее интересные места трека — виражи».
Капітальна реконструкція
У 1978-80 рр.. була проведена капітальна реконструкція об'єкту. Повністю замінили полотно треку — бетонне полотно демонтували і замінили дерев'яним — 200 м³ сибірської модрини. В результаті реконструкції максимальна швидкість збільшилася до 85 км/год., окрім цього збільшили місткість трибун до 5000 глядачів.
В 1991 році була проведена заміна дерев'яного полотна яке зносилося на бетонне.
В 1998 році один з найстаріших велотреків Європи був визнаний пам'яткою історії та архітектури і отримав охоронний номер 336.
Руйнування
27 серпня 2007 року Указом Міністерства Культури України № 983/0/16 київський велотрек був позбавлений статусу пам'ятки історії.
20 березня 2009 велотрек почали зносити в зв'язку з будівництвом житлового будинку поруч.
Виконуючий обов'язки Голови КМДА А. К. Голубченко на прес-конференції в квітні 2009 року заявив:
«Я можу вас запевнити, там знесуть велотрек, побудують підземний паркінг і зверху стане велотрек на місце, і працюватиме спортивна велосипедна школа. Ніякого іншого будівництва, окрім відновлення велотреку, там не буде».
Відновлення
У 2014 році велотрек почали відновлювати, і він знову запрацював після 10 років простою. Розібрана купа будівельного сміття, та триває процес відновлення віражу з бетону. Запланована повна реконструкція велотреку, як пам'ятки архітектури.
Громадськість звернулась до мера міста Києва Віталія Кличка, і ініціативу було підтримано.
 
Нинішній стан
 
Ветерани велоспорту, київські велоактивісти і просто любителі двоколісних друзів борються за відродження Київського велотреку з 2004 року. За цей час збереження одного з найстаріших велотреків в Європі погрожували не раз. Після Революції гідності, Київська влада впритул зацікавилися велотреком і взялися за його відновлення.
На сьогоднішній день проект називається «реставрація комплексу велотреку з пристосуванням до сучасного використання». Бюджетом передбачено поетапне фінансування реставраційних робіт. Бюджет реставрації на 2016 рік - 26 мільйонів гривень.
Аналіз об'єкту показав, що вся площа між треком і парком була перетворена в незаконну стоянку з гаражами. Експерти дали висновок, що без шкоди для комплексу треку ту ж кількість автомобілів можна розмістити під землею, а звільнену площу використовувати для проведення заходів в рамках роботи міського Центру велокультури. Таким чином, автопарковка стане невід'ємною частиною комплексу велотреку, при цьому буде введено системне управління паркуванням з обмеженим доступом в'їзду автомобілів. І ніякої «забудови» на велотреку не буде.
20 грудня 2015 року в департаменті містобудування та архітектури відбулася презентація концепції реставрації велотреку. Представлені матеріали великих змін не зазнали. З ними ознайомилися представники велосипедної громадськості. Це асоціація велосипедистів міста Києва, в тому числі ГО «Київський велотрек», а так само федерація велосипедного спорту, архітектори департаменту. За результатами зустрічі було складено протокол. Було отримано дозвіл на підготовчі роботи розпочато практичну реалізацію планів.
Завдання стоїть перетворити київський велотрек в стаціонарний спортивний комплекс, який буде функціонувати як для сьогоднішнього жителя столиці, так і для майбутніх поколінь киян.
Тому сьогоднішні пріоритети не змінюються: завершити реставраційні роботи і передати комплекс велотреку разом з паркінгом для користування громадою, тобто для відвідувачів, для батьків, які приїхали в майбутню велошколу забрати своїх дітей, для велолюбителів, які приїхали потренуватися на треку або для професіоналів для участі в змаганнях.
 
Січень 2015 року «Ми свідомо віддаємо громадськості ініціативу щодо велотреку. І зі свого боку готові повністю сприяти цій ініціативі», - сказав голова Шевченківської районної в м. Києві державної адміністрації Олег Гаряга під час заходу «Департамент відкриває двері», який був присвячений громадському проекту відновлення київського велотреку.
Голова Шевченківської РДА додав, що міська влада зацікавлена у тому, щоб велотрек відновив свою роботу і став осередком велосипедної культури столиці. За його словами, створення велосипедної інфраструктури поступово переходить у «системну площину», адже, крім реконструкції велотреку, в Києві вже цього року відкриються велосипедні маршрути, у тому числі – з лівого на правий беріг.
Олег Гаряга також зауважив, що передача велотреку в комунальну власність триватиме 2-3 місяці; після цього в бюджет можна буде закласти кошти на проектні роботи. Він висловив сподівання, що за допомогою цього проекту в Києві вдасться підняти популярність велоспорту, тож невдовзі у столиці можна буде побудувати новий велотрек з сучасною інфраструктурою для проведення міжнародних змагань вищого рівня. 
 
24 вересня 2015 року Велотрек знову став власністю киян
На сьогоднішньому пленарному засіданні Київради депутати підтримали проект рішення про прийняття до комунальної власності територіальної громади міста Києва спортивної споруди – велотреку на вулиці Богдана Хмельницького, 58. 
Так, велотрек та інші споруди і приміщення, розташовані на земельній ділянці по вулиці Богдана Хмельницького, 58, досі належав до державної власності. Після переходу його до комунальної власності міська влада зобов’язується використовувати велотрек виключно за цільовим призначенням і не відчужувати його у приватну власність. «Ми за це рішення боролися впродовж року. Нарешті входимо в останню стадію. Власне кажучи, громада десять років боролася, і ми в останній рік допомогли. А це – наступний, ще один крок – повернення його до власності громади. Я думаю, що десь в середині жовтня велотрек зможе запросити на свої трибуни відвідувачів, спортсменів», – зазначив депутат Київради, голова Шевченківської РДА Олег Гаряга.
У листопаді 2015 року закінчився перший етап відновлення Київського велотреку
Закінчився перший етап відновлення Київського велотреку та об'єднання його у єдиний відкритий простір з парком імені О. Гончара.
Все це стає можливим завдяки спільним зусиллям міської влади, активної велосипедної спільноти та меценатів.
Об'єми виконаних робіт дійсно титанічні:
- 156 камазів будівельного брухту
- більш ніж 2300 тон піску, щебню та цементу на відновлення зруйнованого віражу
- близько 2,7 тон металу на відновлення розкрадених лівневих решіток
- поліровка полотна треку
- закладання отворів та тріщин спеціальними сумішами по всієї поверхні
- розшивка деформаційних швів та обробка скріплюючою рідиною
- демонтаж старих, порослих рослинами лівне-стоків та створення нової системи водовідведення
- асфальтування центрального ядра велотреку
- грунтовка та фарбування бортів, стін центрального ядра, занедбаного приміщення трибун
- рекультивація та завезення родючого грунту на 3500м2 поверхонь озеленення
- встановлення нових лав від дизайнерської майстерні 2B.group
- відновлення працездатності, гідроізоляція та поновлення зруйнованої покрівлі громадської вбиральні
- встановлення собачих вбиральнь
- озеленення парку Гончара
- демонтаж незаконно встановлених гаражів
- об'єднання просторів парку і велотреку та забезпечення вільного доступу громади до території велотреку
- встановлення безкоштовного WiFi та цілодобового відеоспостереження
- відновлення бруківки в парку Гончара
- відремонтовано бювет та встановлено сучасну систему фільтрації води
Це тільки початок робіт що заплановано в новому Центрі велосипедної культури м.Київ. Вже згодом, я разом з колегами з велосипедної спільноти, що активно допомагали, обов'язково розповімо, що ми плануємо далі і які новинки потішать киян та усіх велосипедистів.
 
23 лютого 2016 року, в приміщенні Департаменту містобудування та архітектури відбулась  презентація проекту реконструкції Київського велотреку.
Архітектор проекту реконструкції Євген Городилов презентував  свою роботу велосипедній спільноті Києва, громадським активістам, представникам міської влади та журналістам.
Питання відновлення роботи однієї з найстаріших спортивних арен Києва вже тривалий час обговорюється в широких колах громадськості та засобах масової інформації. Минулого року розпочався перший етап відновлення Київського велотреку та об’єднання його з парком імені О. Гончара, які спільно утворюють єдиний громадський простір, на терені якого має з’явитись Центр велосипедної культури міста Києва.
Відновленням велотреку особисто опікується Київський міський голова Віталій Кличко, який неодноразово наполягав на необхідності повної узгодженості дій міської влади з велосипедною спільнотою та громадою Києва. Питання відновлення велотреку перебуває на постійному котролі і  у очільника Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації Олега Гаряги, який неодноразово проводив зустрічі з активістами, які вболівають за долю велосипедної культури. Олег Олександрович особисто надавав  всіляку допомогу у питанні покращення благоустрою Київського велотреку.
Тому презентація проекту пройшла у відкритій дискусії між усіма учасниками процесу відновлення Київського велотреку як пам’ятки архітектури та спільного культурного надбання киян.
За результатами обговорення усі присутні мали змогу висловити свою думку, задати питання та  найголовніше -  отримати чіткий дороговказ подальших спільних дій міської влади та активістів велоспорту, громадських діячів, які тривалий час переймаються долею Київського велотреку та зацікавлені в якнайшвидшій реалізації цього проекту.
 
На Київському велотреку кипить робота
На Київському велотреку проходить робота: будівля адмінприміщень та трибун вже повністю розібрана, на місті якої буде зведена нова. Котлован під підземний паркінг вже теж майже готовий. Зведено підпірну стінку, щоб уберегти полотно велотреку. На щастя, рання весна дає можливість працювати оперативно!
До слова, як обіцяв Київський міський голова Віталій Кличко, велотрек  буде справжнім європейським і комфортним місцем для активного відпочинку киян.
Усі роботи планують завершити до літа.
 
Реконструкція київського велотреку триває згідно з графіком, а його відкриття планується у травні
«Як я і обіцяв, ми повернули велотрек місту Києву, ми зберегли його для киян і тепер проводимо реконструкцію, щоб вже наприкінці травня всі охочі могли тренуватися і займатися спортом у центрі велосипедної культури, який буде створено на базі велотреку. Жодних забудов на велотреку бути не може і не буде! Тому я б дуже просив не спекулювати на цьому питанні. А паркінг, який облаштовується на даному етапі реконструкції, необхідний для впорядкування паркування біля велотреку і створення інфраструктури для зручності відвідувачів. Адже потрібно буде десь залишати автівки, бо вулиця Липинського доволі вузька», – підкреслив Віталій Кличко.
Мер зазначив, що паркінг не створить жодних незручностей ані для мешканців навколишніх будинків, ані для відвідувачів велотреку, оскільки буде підземним, а над ним буде облаштовано прогулянкову зону.
Віталій Кличко додав, що територія велотреку та скверу імені Олеся Гончара будуть об'єднані в єдиний громадський простір. Власне на велотреку буде облаштована зона екстремального спорту і створена школа велосипедної майстерності для дітей.
«Ми взялися поліпшувати інфраструктуру Києва і робимо столицю комфортною для всіх, зокрема і велосипедистів. Минулого року ми відкрили велодоріжку з Троєщини до центру міста. І це лише перший крок. Цього року відкриємо ще не одну велодоріжку. І запустимо для киян оновлений велотрек», – зазначив Київський міський голова.
 
Співробітництво у вирішенні питання
 
                                                                  План реставрації
Існує три робочих етапу. Перший етап стосується ядра і манежу велотреку. Поставлено завдання - відновити ці важливі технологічні зони велотреку для їх якісної експлуатації.
Другий етап - необхідно відновити саме їздове полотно треку. Всім відомо, що частина, а саме відрізок віражу, була зруйнована в 2007 році. У 2015 році віраж був частково відновлений силами меценатів, представників міської влади та волонтерів з ГО «Київський Велотрек». Завдання відновити геометрію їздового кільця, оновити покриття полотна, що потребують застосування спеціальних матеріалів і технологій для забезпечення уніформної поверхні полотна при їзді на високих швидкостях.
Поставлено завдання також виконати огорожу по периметру борту, облаштувати зону безпеки (відстань від нижнього краю полотна до краю кругової велосипедної доріжки), матеріали і вимоги до якості якої ідентичні якості їздового полотна. Технологічно необхідно перенести дренажну систему, щоб велосипедист жодним чином не постраждав під час руху. Далі будуть організовані бігові доріжки в зоні манежу велотреку. У цій же зоні буде відновлено тренувальні майданчики для велосипедистів. Проектом також виділено зона подіуму для проведення нагороджень переможців змагань, а також для проведення інших заходів.
Проект реставрації обов'язково передбачає відновлення і модернізацію освітлення велотреку - це також ключова частина технології. Сучасні освітлювальні прилади тепер будуть управлятися централізовано, в режимі економного споживання. Буде відновлено зону трибун. Більш того, збільшено їх кількість – до 280 комфортних місць. Зараз вони розраховані на 200 осіб. З урахуванням проведеного раніше обстеження стану несучих конструкцій будівлі, зараз видаляються всі аварійні елементи, залишаються тільки ті, які в подальшому придатні до довгострокової експлуатації будівлі. Виходячи з висновків експертів, знести існуючу будівлю повністю не можна, так як сама будівля виконує функції підпірної стінки для грунтів, адже поруч стоять будинки. Усередині адмінбудівлі будуть технологічні приміщення, в тому числі душові, медичний кабінет, роздягальні, майстерні. Крім того, буде створено ряд приміщень, які можна буде використовувати з метою популяризації велоспорту. У них можна буде проводити презентації, виставки, заходи. Робити це можна буде не тільки в теплий сезон, а й взимку, завдяки сучасній ефективній системі опалення будівлі і його утеплення.
І третій етап - це те, що пов'язано з паркінгом і благоустроєм території. Паркінг буде розташовуватися під землею, але не сильно заглиблений в силу геології в зоні велотреку. Завдяки поглибленому паркінгу з'явиться рівна, упорядкована площа над паркінгом для експлуатації та потреб комплексу. У цю зону планується перенести громадський туалет велотреку, який зараз знаходиться у жахливому стані, повна антисанітарія, ще й без доступу для маломобільних груп населення. Там же на площі планується облаштується невелике вело-кафе, орендар якого так само буде відповідати за санітарний стан вбиральні. Всього торгова площа буде займати до 40 метрів і передбачати літній майданчик для велокафе. Додатково, в рамках реставрації, планується відновити сучасне освітлення в парку імені Гончара, суміжному з комплексом велотреку - це повинно бути єдиний рекреаційний простір згідно з концепцією.
 
Новини реконструкції велотреку:
- покладено перший шар асфальту на частині бігової доріжки та універсальному майданчику всередині треку;
- зроблені сходи на трибуни;
- готується основа для встановлення сидінь;
- продовжується облаштування внутрішнього простору;
- будується новий підземний прохід з будівлі всередену велотреку, його функція - безпечний доступ у внутрішній простір під час змагань та тренувань (не перетинаючи їздову доріжку);
- майже закінчено покрівлю будівлі ;
- завершене оздоблення фасаду тильної стіни;
- готується бетонування верхнього шару зруйнованого віражу.
 
13 липня 2016  рішенням Господарського суду м. Києва велотрек було визнано державною власністю, і саме сьогодні згідно розпорядження КМУ "Про передачу спортивної споруди у м. Києві до сфери управління Київської міськдержадміністрації" велотрек передано до управління КМДА для подальшого його відновлення і створення нового осередку велоінфраструктури міста Києва.
 
28 липня 2016  на території велотреку повністю відновлене полотно, реконструйовано адміністративно-спортивний корпус, де будуть розміщені спортзали,  душові кімнати, роздягальні, кімнати для зберігання велосипедів, дитяча велошкола, конференц-зал, медкабінет і т.д.
Залишилося: закінчити оздоблювальні роботи, встановити трибуни, захисне огородження велотреку і покрити полотно п'ятьма шарами спеціального покриття, тощо. 
 
18 жовтня 2016 року Утворено робочу групу з питань реставрації та сучасного використання велотреку на вул. Богдана Хмельницького, 58, яка також займатиметься питаннями благоустрою території в межах вулиць Богдана Хмельницького, Михайла Коцюбинського та В’ячеслава Липинського у Шевченківському районі. Відповідне розпорядження КМДА підписав Київський міський голова Віталій Кличко, повідомили в прес-службі КМДА. Група, до якої увійшли профільні фахівці Київської міської державної адміністрації, депутати Київради, представники громадських і спортивних організацій, має визначити конкретні перспективи розвитку столичного велотреку. Очолив щойно сформоване обєднання заступник голови КМДА Олександр Спасибко.  

Зокрема, робоча група координуватиме дії місцевих органів виконавчої влади щодо цього спортивного обєкту, аналізуватиме проблемні питання під час реставрації, а також готуватиме пропозиції щодо шляхів, механізмів і способів їхнього вирішення. Нагадаємо, що відновлення Київського велотреку перебуває на фінальній стадії. За ініціативи Київського міського голови Віталія Кличка та в рамках створення концепції розвитку велоінфраструктури Києва там облаштовують сучасну інфраструктуру для комфортного користування як професіоналів, так і любителів. 

 

20 травня 2017 року відкриють відреставрований Київський велотрек. Про це сьогодні повідомив заступник голови Київської міської державної адміністрації Олександр Спасибко, під час інспекції спортивного комплексу.
Наразі, велотрек має потужне LED-освітлення, паркінг, оновлені вулиці поряд, майже відремонтоване кафе. Комунальники переклали комунікації та тепломережу, за яку раніше несправедливо платили мешканці сусідніх будинків.
Столичні велоспільноти вже мають свої плани на відреставровану територію – регулярні дитячі та молодіжні спортивні змагання, заїзди ветеранів та тренування чемпіонів і переможців різних конкурсів.

 

20 травня 2017 року відбулося відкриття оновленого Київського велотреку з лазерним та 3D шоу з відеоінсталяцією про історію міста та велотреку. Під час відкриття гладячам  показали шоу вуличних культур у виконані збірних команд Києва з брейк-данс та BMX rider. А після – лазерне «бім-шоу» та унікальну відеоінсталяцію з залученням новітніх 3D технологій про історію Києва, велосипеду і велотреку (http://shev.gov.ua/).

 

  
Дякуємо усім не байдужим, хто долучається до цієї доброї справи та запрошуємо громадян та меценатів стати учасниками наших численних заходів щодо етапів відбудови та розвитку київського велотреку
 
 
< Попередня   Наступна >
Якщо ви знайшли помилку на цiй сторiнцi, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.